Obor digitálního marketingu je doslova prošpikován softwarovými nástroji všeho druhu – od nejrůznějších SEO analyzátorů po nástroje pro grafický design. Ale to není zdaleka vše. Mezi pomocníky marketérů jasně dominuje CRM software. V posledních letech se rozšiřuje doslova raketovým tempem. Což samo o sobě potvrzuje, jak důležitý tento nástroj je.
Podle průzkumu společnosti WebFX považuje 13 % firem investici do platformy CRM jako jednu z hlavních priorit v oblasti prodeje. Navíc nejde jen o otázku investice, ale spíše nutnost. CRM totiž není jen „dobré mít“, dnes jde již v podstatě o zcela nezbytný nástroj pro dosažení marketingových a prodejních cílů.
Výše uvedené potvrzuje i fakt, že 92 % firem vnímá software CRM jako klíčový faktor pro dosažení cílů v oblasti příjmů. Generování většího prodeje a dosahování vyšších zisků je ostatně cílem každého podniku. A CRM v dané oblasti hraje nezastupitelnou roli.
S používáním CRM softwaru úzce souvisí také efektivita prodejních organizací. Studie ukázala, že firmy s propracovaným prodejním systémem používají CRM o 81% častěji, než ty, které v prodeji zaostávají. Jde tedy o jasný signál, co dělají správně nejúspěšnější v oboru.
A to není vše. Během prvních pěti let existence si CRM pořídí 65 % firem. Není to tedy nástroj, po kterém, byste se měli poohlížet až po letech fungování. Implementace CRM co nejdříve po založení firmy vám naopak přinese značné benefity.
Všechna tato fakta jasně ukazují na ohromný význam CRM pro moderní firmy všech velikostí. Investice se v naprosté většině případů mnohonásobně vrátí v podobě růstu prodejů, dosažení lepších obchodních cílů a budování silnějších vztahů se zákazníky.
Pokud jste doposud váhali, zda do CRM investovat, zřejmě vás již přesvědčily výše uvedené statistiky. Ale po jakém konkrétním řešení sáhnout? Dobrou volbou je například český eWay-CRM, který si můžete vyzkoušet zcela zdarma (a ve verzi FREE bezplatně používat po libovolně dlouhou dobu).