Pro motoristy se v roce 2021 změnilo hodně, rozjely se opravy silnic

on

|

views

and

comments

Pro motoristy se v uplynulém roce 2021 změnilo mnoho. Otevřel se očekávaný jižní obchvat Prešova a značná část obchvatu Bratislavy. Zároveň se podařilo rozjet velkoplošné opravy silnic první třídy, které budou pokračovat iv příštích letech. V rozhovoru pro TASR to uvedl ministr dopravy Andrej Doležal (nominant Jsme rodina).

V letošním roce zároveň resort dopravy připravil ve spolupráci s Útvarem hodnoty za peníze (ÚHP) silniční harmonogram. „Vůbec poprvé v historii máme jasný a transparentní plán, jak postupovat při přípravě a výstavbě klíčové silniční infrastruktury, a to na základě exaktních analytických dat,“ popsal Doležal. Podotkl, že stát má omezené zdroje, proto je třeba stavět tam, kde je to nejvíce zapotřebí, ne tam, kde si to přejí politici. Takto se podle něj bude stavět tam, kde je to objektivně nejvíce zapotřebí.

I v případě železnic považuje za velký milník, že vytvořili a představili veřejnosti Harmonogram přípravy a výstavby projektů železniční infrastruktury, který ideově navazuje na ten silniční. Rovněž ho těší, že Železnice Slovenské republiky (ŽSR) během podzimu za 57 milionů eur zrekonstruovali či opravili několik úseků a dalšími úpravami zlepšili situaci na železnicích, což přispěje ke snížení zpoždění vlaků.

Poukázal však na to, že pokud to stát myslí se železnicí vážně, musí přehodnotit priority. V současnosti na rekonstrukce či v minimální míře modernizace železniční infrastruktury dává Slovensko 0,4% hrubého domácího produktu (HDP). „V praxi to znamená, že jen sanujeme tratě, na kterých je masivní investiční dluh. Železnice jako nejekologičtější forma dopravy si zaslouží naši pozornost, ale více než vyprávět o potřebě snižování emisí, bychom měli přejít ke konkrétním činům,“ zdůraznil Doležal.

Zároveň dodal, že kromě infrastruktury se snaží resort dopravy zvýšit také komfort cestujících. „Jistě, jsme závislí na finančních možnostech státu či eurofondů. Železniční společnost například nakoupila jen za poslední pololetí devět nových vlaků, které budou jezdit na východě země a před pár dny čtyři nové elektrické jednotky, které budou jezdit na západním a středním Slovensku.“

Share this
Tags

Must-read

Test iTop VPN Pro proti Windscribe Free: Kterou z nich vybrat?

Jaká VPN nabízí více funkcí, iTop VPN, nebo dává větší smysl Windscribe Free VPN? Porovnali jsme obě VPN, přičemž konečné skóre je 7/10 ku...

Záhněda jako zbraň proti negativní energii

Záhněda pomáhá přenášet negativní energii z těla do země, kde se organicky odbourává. Zároveň dokáže člověka ochránit před geopatogenním stresem, který se uvolňuje při...

Export šumivých vín z Evropské unie v roce 2020 klesl, poprvé za desetiletí

Vývoz šumivých vín z Evropské unie zaznamenal v roce 2020 pokles, první za desetiletí. Poukázaly na to koncem tohoto týdne zveřejněné údaje statistického úřadu...
spot_img

Recent articles

More like this