Situace v cestovním ruchu v roce 2022 bude závislá na pandemii

on

|

views

and

comments

Situace v cestovním ruchu v roce 2022 bude závislá na pandemické situaci na Slovensku. Uvedl to generální ředitel společnosti Slovakia Travel Václav Mika. Podle něj cestovní ruch postaví na nohy jen konec pandemie nového koronaviru.

Kategorie domácího a zahraničního cestovního ruchu se vyvíjejí rozdílně. „Při zahraničním cestovním ruchu vidíme kontinuální propad od historicky nejsilnějšího roku 2019. Připisujeme to zejména podmínkám cestování na Slovensku a tomu, že v uplynulém roce jsme prakticky neměli zimní sezónu. Tomu pomůže to, že budeme mít jasné informace a kampaň na to, za jakých podmínek je možný příjezdový cestovní ruch a že vytvoříme podmínky pro imageovou a produktovou kampaň v zahraničí,“ řekl Mika.

Domácí cestovní ruch zaznamenal loni úspěch. „To byl i náš hlavní produkt cestovního ruchu v létě. Máme zde konkrétní měřitelný výsledek a impuls – to je nejlepší sezóna cestovního ruchu z hlediska domácího turismu v létě. Dává to příslib, že Slováci si Slovensko zamilovali a našli něco, co je připoutá k tomu zůstat na Slovensku a strávit tu dovolenou,“ konstatoval Mika.

Nejzásadnější a největší výzva je podle něj vytvořit stejný návyk u zahraničních turistů. „Soustředíme se nejprve na cílové trhy, ty zdrojové, jako je Česko, Polsko, Maďarsko, Rakousko a Německo. Zároveň budeme komunikovat i na globálním trhu a v Evropě,“ pokračoval Mika.

Co se týče výstavy Expo v Dubaji, Mika si myslí, že neúčast na výstavě by byla obrovská chyba. V oblasti kongresového cestovního ruchu je to jediná reálná příležitost, protože většina akcí tohoto typu se konala jen na online platformách. „To, co nabízíme právě na Expu, vzhledem k jeho lokaci, je přesně to, co tam nejvíc chybí. Máme živou přírodu, národní parky, zimní sezónu, bohatou kulturu a lázeňství, které má být hlavním tématem první únorový týden. Určitě se zúčastníme se silnou delegací se zástupci této oblasti cestovního ruchu,“ poznamenal.

Velmi důležité podle něj bude, aby samotný cestovní ruch a tedy „hospitality industry“ přežil. „Proto náš marketing, PR a komunikace musí jít ruku v ruce se schématem pomoci a musíme se nadechnout. Celý lockdown musí vyvrcholit tím, že podmínky pro přežití budou vytvořeny a že budeme moci nastoupit s kampaní. Musí to být harmonizované,“ dodal Mika.

Zdůraznil význam dat cestovního ruchu, když jde o poznání cílového potenciálního trhu a jeho očekávání. Jednou z témat podle něj je, jak se změní paradigma cestovního ruchu z hlediska posunů. Půjde více o příklon ke konkrétním destinacím, konkrétním zážitkům, konkrétnímu výběru.

Share this
Tags

Must-read

Export šumivých vín z Evropské unie v roce 2020 klesl, poprvé za desetiletí

Vývoz šumivých vín z Evropské unie zaznamenal v roce 2020 pokles, první za desetiletí. Poukázaly na to koncem tohoto týdne zveřejněné údaje statistického úřadu...

Ceny ropy za rok 2021 vzrostly, cena Brentu dosáhla nejvyššího růstu za pět let

V poslední den loňského roku klesly ceny ropy o více než 2 %, za celý rok však zaznamenaly prudký růst. V případě Brentu to...

Čína snižuje dotace na elektromobily a hybridy, od roku 2023 je zcela zruší

Čína snižuje dotace na podporu prodeje takzvaných nových energetických vozidel (NEV), přičemž od příštího roku je zcela zruší. Informovalo o tom čínské ministerstvo financí....
spot_img

Recent articles

More like this